DenizAkademi BAU MBA Mezuniyet Etkinliği

Konu

DenizAkademi ve Bahçeşehir Üniversitesi Kurumsal MBA Programı mezunlarının bir araya geldiği mezuniyet gününde yıllar boyu mezunların masalarında gururla sergileyeceği plaketlerini tasarladığı bir saatlik keyifli dolu Bitti Gitti etkinliği.

Kurum

Denizbank

Tarih
Süre

09 Ekim 2019

75 dk

Katılımcı

102

Ürün

Özel Kesim Ahşap Plaket

Vakanın Devamı
Vakanın devamı aşağıda

Hedeflenen Etki

5 farklı dönem MBA programı mezunlarının bir araya geldiği mezuniyet etkinliğinde olabildiğince ekip ruhunu pekiştiren, gelecek yıllar boyunca mezuniyetin sergilenmesini sağlayan ve iz bırakan bir etkinlik için bir saatlik zaman dilimi ayarlandı.

Bu süreç içerisinde tüm katılımcıların özgün ve kalıcı bir eser üretmesi için ürün tasarım alternatifleri geliştirildi.

• Mezunların yıllar boyunca kullanabilecekleri bir ürün olması
• Bir saat içerisinde 105 kişinin aynı anda gerçekleştirebileceği bir etkinlik olması
• Denizbank ve DenizAkademi'nin değerlerini yansıtıyor olması
• Her katılımcının özgürce kişiselleştirebiliyor olması
• Tüm eserler özgün olmakla birlikte, bütünlüğü de sembolize etmesi

Bitti Gitti'nin Çözümü

DenizAkademi ve Bahçeşehir Üniversitesi Kurumsal MBA mezunlarının plaketlerini kendilerinin tasarlayabileceği bir stand alternatifleri üretildi. DenizAkademi ile doğrudan ilişkisi olması açısından son karar logo üzerindeki yelkenliden ilham alınması yönündeydi. Bu doğrultuda katılımcıların özgür bir şekilde tasarlayabileceği benzersiz bir ahşap obje tasarımı süreci başladı.

Logo'dan Esere Dönüşüm

DenizAkademi'nin MBA programı ile doğrudan ilişkisini plaket üzerinde görselleştirmenin en güzel yollarından biri olan birleştirilebilir ahşap yelkenli tasarımını geliştirdik.

Kademeli Lazer Yakımı

DenizAkademi logosundaki yelken ikonundaki üç farklı renk tonunu lazer yakma ile farklı dereceler kullanarak doğal bir şekilde ahşap üzerine taşıdık.

Ahşap Yakma Tekniği

Ahşabın doğal görünümünü koruyarak kalıcı desenler oluşturmanın en doğal hali Ahşap Yakma Tekniği sonrasında vernik uygulaması ile renklendirilebilir.

Sulu Boya ve Gazlı Kalemler

Özgün eserler oluşturmak için birkaç dokunuş yeterli. Dilerseniz detaylı çalışmalar yapmak için farklı renk karışımları ve farklı kalınlıkta gazlı kalemlerle tasarımların limiti yok.

Etkinliğe Hazırlık

Plaket tasarımının kesinleşmesiyle üretim adımları başladı. Modelden gerçek ürüne dönüşüm sırasında tekrar masa üstünde en iyi konumlandırma için prototipleme yapıldı.

Lazer yakma ile dokulu logo elde etmek için en yüksek dinamik aralığa sahip makinalar ile çok renkli tasarımlar plaket üzerinde kalıcı hale getirildi.

Planlama

Plaketin masa üstünde en verimli konumlandırması için malzeme seçimi ve boyut planlaması.

Zımpara

Kesilen parçaların boyama ve ahşap yakmaya hazır hale gelmesi için 4 farklı derecede el ile zımparalanması.

Ekipmanlar

Etkinlik günü en doğal yöntemlerle kalıcı eserler hayata geçirmek için gerekli ekipmanların hazırlanması.

Etkinlik Süreci

Etkinlik 10 dakikalık açılış sunumu ve mobil platformdaki tavsiyelerin üzerinden geçmenin ardından katılımcıların eskiz çalışmaları yapmasıyla başladı. Karar verdikleri tasarımları sulu boya, gazlı kalem ve ahşap yakma ünitesiyle kalıcı hale getirdiler. Plaketlere mezun oldukları MBA dönemi ve isimlerini yazmanın yanı sıra pek çok renkli tasarımlar da ortaya çıktı.

Sonuçlar

Etkinlik boyunca çekilen fotoğraf ve videoların detaylı incelenmesi ve gruplanması sonucu aşağıdaki verilere ulaşılmıştır. Bu veriler doğrultusunda katılımcıların tasarıma yaklaşımları ve üretim sürecine dair bakış açıları kazanabiliriz. Toplam 102 mezunun katılımıyla gerçekleşen 1 saatlik etkinlikte, 102 özgün eser üretildi.

Kapat X

Üretim/Zaman Verisi

Etkinlik süresi boyunca Bitti Gitti'lilerin ve katılımcıların çektiği fotoğraflar zaman kodlarına göre sıralanır. Tüm fotoğrafların zaman verisiyle  fotoğraflardaki tamamlanan ürün ve yapım aşamasında olan ürünlerin oranı baz alınarak etkinlik süresince eser tamamlanma yoğunluk grafiği bulunmuştur.

Bu veri nasıl oluşturuldu?

Üretim Süreci

10 dakikalık açılış sunumun ardından katılımcılar aldıkları ilham ile eskiz çalışmalarına başladı. Uygulama adımı herkesin tasarımına göre değişmekle birlikte, katılımcıların %80'i bir saat içerisinde eserlerini tamamladı.

Eserlerin üretiminde en çok vakit ayrılan adım ortalama 22 dk ile sulu boya, takiben 14 dk ile Ahşap Yakma Ünitesi oldu.

Kapat X

Kullanılan Ekipmanlar

Kişiselleştirme teknikleri için sunulan ekipmanlar, sulu boya, gazlı kalem, ahşap yakma ve vernik olarak gruplandı. Etkinlik sonunda tamamlanan eserlerin fotoğraflarından kullanım oranları hesaplandı.


Çıkan sonuçlar kullanılan ekipmanlar ile karşılaştırıldı ve sonuçlar oldukça uyumluydu. / Yedekte bulunan ekipmanların kullanım oranları da ekteki grafiği destekler nitelikleydi.

Bu veri nasıl oluşturuldu?

Kişiselleştirme Yönelimleri

Yumuşacık olana kadar zımparalanmış ahşap panelleri kişiselleştirmek için pek çok alternatif sunuldu. Katılımcıların en büyük ilgisi sulu boya ve ahşap yakma tekniğine oldu.

Vernik ile ahşabın dokusunu koruyarak renklendirme çalışmaları %75 oranda logoların bulunduğu bölmeye uygulandı.

Vernik ile desen oluşturma ve ahşap yakma üzeri sadece vernik uygulaması da tüm eserlerin %12'sini oluşturuyor. Bu da doğallığa ve sadeliğe önem veren kitleyi temsil ettiği için paylaşmaya değer.

Bu veri nasıl oluşturuldu?

Renk Dağılımı

Neredeyse tüm yelkenler rengarenk boyandı! Pek çoğu ahşap yakma ve vernik ile birleşse de kullanılan renkler ve kapladıkları alan yoğunluklarına göre sıralandığında anlamdırılabilir bir veriye ulaşıyoruz.

Tüm boyalı alanların %33'ünü mavi ve tonları oluşturuyor. Bu hem Denizbank'ın kurumsal rengi olması hem de yelken ile deniz mavisinin uyumundan kaynaklı olması muhtemel. Ardından Yeşil ve sarı renkleri geliyor. Bu seçim çoğunlukla doğallığı temsil etmesiyle öne çıkıyor. Ahşabın doğallığı ve el üretiminin keyfi renk tercihlerine de yansımış olabilir.

%12 ile kırmızı ve pembe renkleri ise MBA programının Duygusal Zeka ile olan ilişkisi ve dikkat çekiciliği ile desteklenebilir.

Kapat X

Kelime Seçimi

Tamamlanan eserlerin fotoğraflarından, 3 boyutlu modellediğimiz ahşap plakalar otomatik olarak ayrıştırıldı. Panel üzerindeki, stand altındaki ve arka yüzeydeki ad soyad dışındaki tüm kelimeler listelendi. Kullanım sıklıklarına göre sıralandı. Kelime grupları ayrıştırılarak Love gibi normalde farklı kelimelerle birlikte kullanılmış olabilen kelimeler de listeye dahil edildi.

Bu veri nasıl oluşturuldu?

Tercih Edilen Kelimeler

Gazlı kalemler ve Ahşap Yakma Ünitesi kelimeleri ahşap üzerinde kalıcı hale getirmenin en keyifli yollarından.

Katılımcıların %40'ı isimlerini yazmayı bir adım öteye taşıyarak kelimeleri tasarımlarının bir parçası haline getirdi.

MBA, Deniz ve 5.0 en yoğun karşılaştığımız kelimeler olmakla birlikte pek çok benzeri olmayan özgün kelime seçimi de vardı.

Hem eğlenceli, hem de verimli bir gündü.
Masama renk geldi! Oldukça keyifli bir etkinlikti.
MBA mezuniyetimi gururla sergileyeceğim bir plaket oldu.
Etkinlik gününe özel mobil platformdaki forma yazılan mesajlardan

- • -

Vakayı Tekrar İncelemek için tıklayın

Her Özel Etkİnlİk
Bİr Mesaj İle Başlar

Siz de bir sonraki kurumsal etkinliğinizin kalıcı el yapımı eserlerin üretimiyle geçmesini diliyorsanız, Bitti Gitti'yle etkinlik konseptinizi paylaşmanız harika bir adım!

Kurumunuza en uygun teklif için katılımcı sayısından ve etkinliğinizden bahseden mesajınızı bize gönderip,
1 iş günü içinde size özel teklifinizi inceleyebilirsiniz.

Teşekkürler! Mesajınız başarıyla iletildi. Size en yakın zamanda kurumsal iletişim uzmanımız Kerem Güneş geri dönüş yapacaktır.
Eyvah ! Formda bir eksiklik olabilir mi?