Kurumsal Çözümler
>
Vaka Çalışmaları
>
4 Günde 800 Üzerinde Doğal Çanta Baskısı

4 Günde 800 Üzerinde Doğal Çanta Baskısı

Önde gelen otoyol işletme ve bakım şirketi GİİB, çalışanlarını bir araya getirdiği yaz etkinliklerine serigrafi baskıyı dahil ederek - 800'den fazla çalışanının kalıcı ve el yapımı eserlerine vesile oldu.

Etkinliğe dair
4 Günde 800 Üzerinde Doğal Çanta Baskısı

Gebze İzmir Otoyolu İşletme ve Bakım A.Ş.

Gebze - İzmir Otoyolu ile İstanbul - Bursa - İzmir'e kesintisiz ulaşım sunan, Türkiye'nin önde gelen altyapı ve bakım şirkerleri arasında

816

Katılımcı

960

Dk.

874

Eser

Kurumsal Etkinlikte Serigrafi'yle İz Bırakmak

Ülkemizin önde gelen otoyol işletme ve bakım şirketlerinden GİİB (Gebze İzmir Otoyolu İşletme ve Bakım A.Ş.), çalışanlarını 4 ayrı yaz etkinliğinde bir araya getirdi. Güzel yemek ve sohbetin yanında, herkes özel hazırlanan tasarımı kendi elleriyle organik bez çantalara bastı.

Sıradan bir hediye almanın ötesinde, üretim sürecine dahil edildikleri için mutlu olan katılımcılar; bez çantaları gündelik işlerinde kullanarak, plastik poşet kullanımlarını ciddi oranda azaltmaya başladılar bile.

A happy dad with his two daughters having just screen printed their own sustainable tote bags at a corporate team building event

Serigrafi Kuyrukta Bekletmeden Yüksek Hacimlere Ulaşmakta Birebir

GİİB, ülkemizin en gelişmiş ve sık kullanılan ulaşım damarlarının birinden sorumlu. Çalışanları, 384 kilometrelik bir hat boyunca çeşitli kontrol merkezleri ve saha bakım istasyonları arasında konumlandırılmış durumda.

İK departmanı ile etkinliğin detaylarını konuşurken - 800’ün üzerinde çalışanın farklı vardiyalar şeklinde katılacağını öğrendik. Kuyrukların oluşmaması öncelikti.

Serigrafi’nin modüler yapısı sayesinde; baskı sürecini Formula 1'de tekerlek değiştirmek kadar hızlı bir hale getirmek mümkün. Hem de bütçeye dost bir şekilde, sadece tek bir istasyon kurarak.

Serigrafi’nin Yeniden Doğuşu

Serigrafi, yaklaştık 1,000 yıl önce icat edilen bir baskı tekniği. İpekle gerilmiş çerçevelere, UV ışık ve kimyanın gücüyle tasarım aktarılıyor. Sonra da, çerçeveye boya dökülüyor ve ellerin tuttuğu ragle adında bir aletle, baskı uygulanıyor.

Çerçeve kaldırılıyor…ve…kumaşın içine tamamen emilmiş, yüksek kalitede bir baskı beliriyor.

Günümüzün seri üretim ve makineleşme dolu düzeninde, serigrafinin sadeliği ve interaktifliği öne çıkıyor.

Bu özellikleriyle, serigrafi, kurumsal etkinlikleri unutulmaz hale getirmek için tercih ediliyor.

Özellikle de, Bitti Gitti kurucusu Erbil Sivaslıoğlu’nun, hantal demir çerçeveler ve toksik boyalarını ortadan kaldırıp - FSC sertifikalı sürdürülebilir ekipmanlar ve doğal, su bazlı boyalarla yapılan bir süreç haline getirmesinden sonra popüleritesi iyice arttı.

Sürdürülebilirlik İlk Adımdan İtibaren

Bu etkinliği diğer kurumsal hediye uygulamalarından ayıran en önemli özelliği, sürdürülebilirliğin projenin merkezinde yer almasıydı:

  • FSC Onaylı Malzemeler: Kullanılan tüm serigrafi çerçeveleri ve ragleler, Bitti Gitti atölyesinde sürdürülebilir ve yenilenebilir ahşaplardan üretildi.
  • Su Bazlı Boyalar: GIIB'nin kurumsal yeşil tonu, özel olarak su bazlı boyalarla hazırlandı, böylece hem sağlık açısından güvenli hem de çevre dostu bir baskı süreci oluşturuldu.
  • Uzun Ömürlü Kullanım: Dijital baskılı promosyon ürünlerinin aksine, serigrafi tekniğiyle basılan çantalar yıllarca solmadan kullanılabiliyor. (Serigrafi baskılı bir bez çanta, ortalama olarak 4 dijital baskılı çantanın ömrüne sahip.)

GİİB İK ekibi, şirketlerinin kolay ulaşım, güvenlik, altyapı, bakım ve ekolojik değerlerini yansıtan bir tasarımı kendi içlerinde hazırladı.

Sadece Bitti Gitti’nin kurmuş olduğu dikey üretim zinciri sayesinde, tasarımı baskıya hazır serigrafi ekipmanları üzerine atölyemizde en verimli şekilde aktardık. 

Hazırlanan tasarım, yüzlerce çantaya ve çalışanların evden getirdikleri tişörtlere baskı yapılmaya hazır serigrafi çerçeveleriyle etkinlik mekanlarına taşındı.

Karbon Ayak İzinde Ölçülebilir Fark

Ellerle üretim tutkumuza ortak olan şirketler yaygınlaştıkça, normalde dışarıdan tüketilecek ürünlerin artık gururla kurum içinde üretildiğini görüyoruz.

Doğal olarak, şirketlerin karbon emisyonlarında düşüş olarak yansıyor etkinliklerin sonuçları. Çünkü makinelerin yaptığı ve makinelerin taşıdığı ürünleri; artık doğrudan etkinlikte, insan emeği ve yaratıcılığı yapıyor.

Son yıllarda küresel ısınmayı yavaşlatmak için, kurumlara aktarılan sorumluluk arttı. Regülasyonlar, kamu bilinci ve finansal teşvikler, artık en uç kademelerdeki karbon emisyonlarında kazanımları bile önemli zaferler haline getirdi.

Bu bağlamda, ilk bakışta mütevazi gözükse de, bez çantalarına baskı yapmanın kattığı doğa ve insan kazanımları birden daha değerli hale geliyor.

Sürdürülebilirlik hesaplamasında 3 senaryo değerlendirdik.

Senaryo #1: “Bez çantalara gerek yok, yemek ve güzel sohbet yeter” — Bu durumda, plastik poşet kullanımı devam ediyor

Senaryo #2: “Özel bir tasarımı, bez çantalara dijital bastırıp hediye verelim” — Bu durumda, dijital baskıların üretim ve yaşam döngüsü emisyonları, serigrafinin çokça gerisinde kalıyor

Senaryo #3 (KAZANAN): “Özel bir tasarımı, çalışanlarımız kendi elleriyle bez çantalara bassınlar” — Hem emisyonlar, hem de çalışanların sürdürülebilirliğe dahil olmasıyla en iyi senaryo

Bu etkinliğin çevresel etkileri konusunda yaptığımız detaylı analizler, somut ve ölçülebilir sonuçlar ortaya koydu. Etkinliğin basitleştirilmiş GHG protokolü ile faydalarını sunarız:

  • Plastik Poşet Kullanımında Azalma:

    • Araştırmalar gösteriyor ki bir bez çanta, ortalama haftada 3 kez kullanıldığında yılda 156 plastik poşetin yerini alıyor. 816 çalışan ve çantaların 3 yıllık minimum kullanım ömrü hesaplandığında, bu etkinlik sayesinde 381,888 plastik poşet kullanımı önlendi. Çalışan başına 468 plastik poşete geliyor. Türkiye’de yılda 9 MİLYAR plastik poşet üretildiği tahmin ediliyor. Plastik poşetlerin %91’i, içlerindeki atıkların makineleri bozması sebebiyle geri dönüştürülemediğinden - bu dünyamız ve gelecek nesillerin sağlığı için gerçekten çok değerli bir kazanım.
  • Üretim Karşılaştırması:

    • Standart promosyon bez çantalarının çoğu, dijital baskı teknikleriyle renklendirilir. Bunun için, pamuk hammaddesi dikildikten sonra - dijital baskı işlemi için ayrı bir yere taşınır. Burada Scope 2 emisyonları yükselten makineler kullanılarak, doğaya zararlı kimyasal boyalarla kaplanır. Bu süreç ortalama 2.3 kg CO2 salımına neden olurken, organik pamuklu bir bez çantanın dikimi sadece 0.8 kg CO2 salımına neden oluyor. Serigrafi baskı ellerle yapıldığı için, tasarımı aktarmak ek karbon emisyonuna sebep olmaz. 816 çanta için serigrafi ve dijital baskı arasındaki fark, 1,224 kg CO2 tasarrufu anlamına geliyor.
  • Nakliye Kaynaklı Emisyonlar:


    • Tedarik zincirinde standart olarak promosyon ürünlerinin çoğu dikildikten sonra dijital baskıya taşınır, sonra da nihai alıcılarına. Bu projedeki tüm malzemeler yerel olarak temin edildi. Tasarım etkinlikte basıldığı için, ek bir nakliye gerekmedi. Sadece nakliye kaynaklı karbon emisyonu farkı, 816 çanta için yaklaşık 612 kg CO2 olarak hesaplandı (çanta başına 0.75 kg tasarruf).
  • Yaşam Döngüsü Avantajı:

    • Serigrafi baskılı bez çantalar ortalama 3-5 yıl aktif kullanılabilir. İnsanların, elleriyle yaptıkları objelere daha yüksek maddi ve manevi değer vererek, daha uzun süreli kullandıkları araştırmalarda kanıtlanmıştır. (The Handmade Effect: What's Love Got to Do with It Christoph Fuchs, Martin Schreier, Stijn M.J. Van Osselaer) Basılan bez çantaların ortalamanın üst limitinde kullanılacağını rahatlıkla varsayabiliriz. Dijital baskılı promosyon çantaların çoğu 8-12 ay içinde  UV ışık ve çevresel faktörler sebebiyle solarak orijinal kalitelerini kaybediyorlar. Bu, serigrafiyi dijital baskıya göre yaklaşık 5 kat daha uzun bir kullanım veriyor. Bu da ömrü boyunca, serigrafiyle ellerle basılan bir çantanın 4 promosyon çantaya eşdeğer karbon salınımını yok ettiği anlamına gelir. 816 çanta için 7,507.2 kg ek CO2 salımının önlenmesi demektir.
  • Toplam Çevresel Etki:


    • Tüm faktörler bir arada değerlendirildiğinde (üretim, nakliye, kullanım ömrü ve plastik poşet alternatifi olma), bu projenin dijital baskılı bez çantalara kıyasla yaklaşık 9.343.2 kg (9,3 ton) CO2 emisyonu azaltımı sağladığı hesaplandı. Bu rakam, bir otomobilin yaklaşık 62,288 km yol katetmesiyle oluşan emisyona eşdeğer.

Geçtiğimiz hafta Gebze - İzmir Otoyolu İşletme ve Bakım A.Ş. ailesi olarak, 800’ün üzerinde çalışma arkadaşımızla birlikte el birliğiyle serigrafi baskılı bez çantalar ürettik.Bu anlamlı etkinlik sayesinde, sadece yaratıcı bir anıya değil; aynı zamanda önümüzdeki 5 yıl içinde 9.3 ton CO₂ emisyonunun önlenmesine katkı sunduk.
BittiGitti ekibine ve bu keyifli sürece kattığı enerjisi, emeği ve yaratıcılığı için gönülden teşekkür ederiz. Beraber üretmek, aynı hedefe değer katarak yürümek bizim için çok kıymetliydi. İyi ki yollarımız kesişti.
Necmiye Erkan - GİİB Mali İşler ve İnsan Kaynakları Departman Müdürü

Serigrafi'de Gurur, Güven ve Gayret ile Geliyor

Etkinlik gününde, çalışanlar onlar için hazırlanan yemekleri afiyetle yedikten sonra, temkinli bir şekilde serigrafi standına yaklaştılar. Otoyollarında seyahat eden vatandaşlarımızın can sağlığını koruyan işlerinde uzmanlaşmışlardı, ancak çoğu el işi bir üretime ilk defa dahil oluyordu.

Doğal olarak, arkadaşlarının önünde başarılı olmak istemiyorlardı.

Yeni ve yabancı bir süreçle karşılaşan ekipler, özlerine döndüler. İlk baskıları yapanların etrafında toplanıp, şakayla karışık motivasyon cümleleri kurdular. Her başarılı baskıda alkış sesleri duyuldu, gururlu fotoğraflar çekildi.

En iyi baskıyı yaptığını iddia edenler arasında dostça münazaralar döndü.

GİİB İK departmanı, onlara baskılı tasarımı hazır halde hediye etmek yerine; kendi becerileriyle yapabileceklerine dair güvenmişti. Onlar da, kendilerini zorlayarak; bu güveni haklı çıkarmıştı.

Sonuç, her katılanın birbiriyle ve kendiyle gurur duyduğu bir üretim seansıydı.

Esenlik katkıları: Dijital tükeniş ve Flowcraft

Günümüz akıllı telefonları ve diğer teknolojik aletlerimizin üretkenlik mekanizmalarımızı doğrudan etkileyecek güçte olması, daha fazla dijital içerik tüketimi yerine özgün ve duyusal deneyimlere duyulan ihtiyacı artırmaktadır.

Kurumsal ortamlarda el becerilerini kullanan üretim faaliyetleri, bireylerin iç dünyalarına odaklanmalarını sağlayarak dijital dünyanın aşırı uyarıcı etkilerinden uzaklaşmalarına olanak tanıyor.

Serigrafi baskı gibi analog üretim süreçlerinde katılımcıların tamamen işlerine konsantre olmalarının beyin kimyasında doğal dopamin salınımını tetiklediği ve aynı zamanda sosyal etkileşimleri güçlendirerek kolektif bir motivasyon artışı oluşturduğu gözlemlenmiştir.

Üretkenlik psikolojisinde temelleri atılmış bu doğal ve güçlendirici etkiyi Bitti Gitti dilinde, Flow (akış) ve Zanaat (craft) kelimelerinin birleşimiyle ortaya çıkan Flowcraft ile tanımlıyoruz.

Elleriyle baskı yapan herkeste, odaklanmanın yüksek olduğu akış hali açıkça görülüyordu. Hatta pek çok çalışan, baskısı bittikten sonra kalıp; onlardan sonra gelenlere yardım ederek bu etkiyi arttırdılar.

GİİB İK Ekibi olarak çalışanlarımız için hem eğlenceli hem de anlamlı bir deneyim tasarlamak istedik. Bitti Gitti ekibine düşüncelerimizi paylaştığımızda yapılacak etkinlikler için çok daha fazla heyecan duymaya başladık. Birlikte kurguladığımız Serigrafi Etkinliği ile çalışanlarımız, hediyelerinin üretim sürecine bizzat katılma fırsatı buldu, tasarlanan etkinliğimize aile bireylerinin de dahil olması sayesinde keyifli ve paylaşım dolu anlar yaşandı.
Etkinliğin en değerli noktalarından biri; kullanılan boyaların doğal su bazlı, bez çantaların ise yeniden kullanılabilir (re-usable) olmasıydı. Ayrıca, çantaların etkinlik yapılacak lokasyonlarda bulunan yerel tedarikçilerden temin edilmesiyle sürdürülebilirlik hedeflerimize de katkı sağladık. Bitti Gitti ekibiyle sorunsuz ve enerjisi yüksek bir organizasyon gerçekleştirmekten büyük mutluluk duyuyoruz, etkinliğimizi sahiplenerek daha güzel noktalara taşıdıkları için çok teşekkür ederiz.
GİİB İK ekibi

Faydaların Özeti

Serigrafi'yle bez çantalara baskı, hazır halde eşantiyon hediyelerin verildiği etkinliklerin sahip olduğu dezavantajları ortadan kaldırarak öne çıktı:

  • Aktif Deneyim vs. Pasif Tüketim: Çalışanlar hazır bir ürünü almak yerine, üretim sürecine bizzat katıldılar
  • Kişiselleştirilmiş Ürünler: Her çanta, onu basan kişinin kendi emeği ve tercihlerini taşıdığı için daha anlamlı ve değerli hale geldi
  • Gerçek Kullanım Değeri: Logosu solmuş, çekmecede unutulan promosyon ürünlerinin aksine, bu çantalar günlük hayatta uzun süre kullanıldı
  • Küçük Karbon Ayak İzi: Uzak Doğu'dan ithal edilen makinelerle basılan, birkaç kullanımdan sonra kalitesi düşen promosyon ürünlerinin aksine, yerel üretim ve uzun ömürlü kullanımla çevresel etki minimumda tutuldu

Katılımcılardan Geri Bildirimler

Etkinliğe katılan GIIB çalışanları, deneyimlerini şöyle paylaştılar:

"İlk kez bir kurumsal etkinlikte kendi ellerimle bir şey ürettim. Torunuma hediye edeceğim, dedesinin yaptığını bilsin." - Bakım Bölümü Çalışanı

"Bu çantayı her gün market alışverişimde kullanıyorum ve her kullanışımda o günkü ekip ruhunu hatırlıyorum." - İdari İşler Uzmanı

"Etkinlikte kullanılan tasarımı yaparken keyif almıştım, ama şimdi insanların onu bastığını görünce çok gurur duydum" - Tasarım Uzmanı

Kurumunuz İçin Benzer Bir Atölye?

Çalışanlarınıza standart promosyon ürünleri dağıtmak yerine, onlara unutulmaz bir deneyim ve kendi ürettikleri anlamlı, çevre dostu ürünler sunmak ister misiniz?

Bitti Gitti olarak kurumlara özel tasarımlar ve atölyelerle:

  • Ekip ruhunu güçlendiren
  • Çevreye duyarlı yaklaşımınızı somutlaştıran
  • Çalışanlarınıza yeni beceriler kazandıran
  • Günlük hayatta gerçekten kullanılan ürünler üreten

etkinlikler tasarlıyoruz.

Kurumunuza özel tasarlanmış, sürdürülebilir atölye fikirlerini konuşmak için: kerem@bittigitti.com.tr

Gebze İzmir Otoyolu İşletme ve Bakım A.Ş.
No items found.
fter - Shakespearefter - Shakespearefter - Shakespearefter - Shakespeare

En yakın etkinliğinizi birlikte planlayalım

Siz de bir sonraki kurumsal etkinliğinizin kalıcı el yapımı eserlerin üretimiyle geçmesini diliyorsanız, Bitti Gitti'den teklif almadan karar vermeyin.

Kurumunuza en uygun teklif için katılımcı sayısından ve etkinliğinizden bahseden mesajınızı bize gönderip,
1 iş günü içinde size özel teklifinizi inceleyebilirsiniz.

Teşekkürler! Mesajınız başarıyla iletildi. Size en yakın zamanda kurumsal iletişim uzmanımız Kerem Güneş geri dönüş yapacaktır.
Eyvah ! Formda bir eksiklik olabilir mi?

Önceki Etkinliklerden

Kurumsal Etkinlikler